Thursday, 2 October 2014

Semily Řeky - between the town and a landscape

The story of Semily


Somewhere in the hills
there lies a little town.
Semily, they call it,
it's well known all around.

Some call it a hole
after a huge grenade,
but it is just a metaphor
they've made.

There is an island
built in the history.
This plane piece of dry land
was created by water drive
of a textile factory.

Opposite the factory
lies a housing estate,
between them lies a greenery
of unpleasant state.

Living – present.
Working – almost past.
One is still alive
the second will hardly last.

The three different structures
be bound by another one,
an orchard with it's raster
makes all problems gone!

Useful now is the factory
- harvesters fill the courtyard.
On Sundays will all the family
enjoy the blooming orchard.





 inspirations:





1 comment:

Vít said...

Velmi Vám děkuji za to, že jste se prezentace také zúčastnila. Báseň, kterou jste k ní složila je vskutku kvalitní. Zejména třetí a pátá sloka.
Domnívám se však, že jak v básni, tak i obraze místa se pohybujete stále v příliš velkém měřítku. Velmi bych Vám doporučoval, abyste se v obojím přiblížila k Vámi vybrané oblasti, kterou chcete zpracovat pro realizační ateliér, a pokračovala. Vidím totiž určitý problém, vystižený ve vaší šesté sloce. Stále odpovídá původnímu měřítku urbanistického projektu a jakkoli je silná ve svém přesvědčení, chybí ji právě onen detail, ke kterému byste se již měla co nejrychleji přiblížit.
Mluvím-li však o menším měřítku, nemám na mysli detailní návrh vysazování sadu, ale určitou vrstvu, která se musí nacházet mezi celkovou vizí sadu a jeho technologickým detailem (obdobně, jak je tomu u vrstev Vámi vybraného La Villette). Pokuste se váš obraz místa zaměřit do hloubky, ve které už budou patrné odlišnosti charakteru jednotlivých míst uvnitř vašeho sadu – míst určených k pohybu, k oddechu, k dopravě, k sestoupení ke hladině řeky, k vynášení odpadků i k jejich odvozu sběrnými vozy. To vše a mnoho dalšího se může a musí odehrávat uvnitř rámce Vašeho sadu – a bude to právě harmonické provázání těchto mnoha vrstev, na kterém bude záviset realizace takového návrhu.
Je velmi důležité, abyste si v hlavě vytvořila jakýsi „mrak“ (scénář) – představu o kýženém využívání vymezeného prostoru v podrobnosti kolem 1:100 – 1:200 Veškeré detaily následné realizační dokumentace pak musejí k této představě přispívat – musí dohromady vytvářet integrální celek. Váš projekt jsem zatím viděl pouze letmo, avšak obávám se, že vaše podrobnost se zatím pohybuje kdesi mezi 1:500 – 1:1000.
Doufám, že Vaše báseň bude na koci semestru součástí odevzdané dokumentace. Byla by skvělým a originálním úvodem.