Sunday, 26 October 2014




















3 comments:

Vít said...

Předně si myslím, že je skvělé, že jste se se svými projekty spojili. Oba jsou si podobné svou aspirací na celoměstsky významná místa (žádná druhá taková v Praze zatím nejsou). Rovněž si myslím, že je dobře, že k řešení stále přistupujete komplementárně (heaven & hell) – tedy že vytváříte místa, která mají opačný charakter, ale jsou vzájemně provázána (doplňují se, ale neduplikují se). Patrně tedy můžu očekávat, že přes zformování vašeho autorského týmu bude mít každé z míst i nadále svého zodpovědného autora.
Kde zatím vidím nejasná místa vašeho konceptu je v propojení. Konkrétně u nebe návaznosti na vstup do pevnosti (jak si ho povšimnu a jak bude vypadat přístup do něj „Stairway to Heaven“), u pekla i nebe pak samotné propojení mezi sebou navzájem. Budou davy návštěvníků chodit pouze tou úzkou chodbou stávajících kasemat? Především pro cizince a náhodné návštěvníky mi cesta okolo, využívající stávající bránu, připadá mnohem intuitivnější - pokud však po průchodu bránou dokážou identifikovat navazující cestu do nebe. Možná je příznačné, že zatímco cesta do pekel je na první pohled mnohem snazší a přístupnější, nebe se sice vznáší před našima očima, ale každý si do něj musí najít svou cestu sám.
Zdá se mi, že řešení vztahu k ulici V Pevnosti je pro oba vaše projekty zásadní. V případě nebe se bude jednat o zformování přístupu k ní a výrazu „fasády“. V případě pekla bude nezbytné řešit nejen peklo samo, ale i předpeklí – tedy samostatný prostor ulice. Jsem stále přesvědčený o tom, že zásadně změnit pouze jednu stranu ulice a druhou ponechat bez povšimnutí není zejména v tomto konkrétním případě (viz symetricky komponovaný vstup do barokní pevnosti) správné. Nemluvím tady o prostoru příkopu, pouze o prostoru ulice: vozovka, chodník, patníky a krajnice (stromořadí, křoví, … to co je její vizuální součástí).

Vít said...

Předně si myslím, že je skvělé, že jste se se svými projekty spojili. Oba jsou si podobné svou aspirací na celoměstsky významná místa (žádná druhá taková v Praze zatím nejsou). Rovněž si myslím, že je dobře, že k řešení stále přistupujete komplementárně (heaven & hell) – tedy že vytváříte místa, která mají opačný charakter, ale jsou vzájemně provázána (doplňují se, ale neduplikují se). Patrně tedy můžu očekávat, že přes zformování vašeho autorského týmu bude mít každé z míst i nadále svého zodpovědného autora.
Kde zatím vidím nejasná místa vašeho konceptu je v propojení. Konkrétně u nebe návaznosti na vstup do pevnosti (jak si ho povšimnu a jak bude vypadat přístup do něj „Stairway to Heaven“), u pekla i nebe pak samotné propojení mezi sebou navzájem. Budou davy návštěvníků chodit pouze tou úzkou chodbou stávajících kasemat? Především pro cizince a náhodné návštěvníky mi cesta okolo, využívající stávající bránu, připadá mnohem intuitivnější - pokud však po průchodu bránou dokážou identifikovat navazující cestu do nebe. Možná je příznačné, že zatímco cesta do pekel je na první pohled mnohem snazší a přístupnější, nebe se sice vznáší před našima očima, ale každý si do něj musí najít svou cestu sám.
Zdá se mi, že řešení vztahu k ulici V Pevnosti je pro oba vaše projekty zásadní. V případě nebe se bude jednat o zformování přístupu k ní a výrazu „fasády“. V případě pekla bude nezbytné řešit nejen peklo samo, ale i předpeklí – tedy samostatný prostor ulice. Jsem stále přesvědčený o tom, že zásadně změnit pouze jednu stranu ulice a druhou ponechat bez povšimnutí není zejména v tomto konkrétním případě (viz symetricky komponovaný vstup do barokní pevnosti) správné. Nemluvím tady o prostoru příkopu, pouze o prostoru ulice: vozovka, chodník, patníky a krajnice (stromořadí, křoví, … to co je její vizuální součástí).

Vít said...

Předně si myslím, že je skvělé, že jste se se svými projekty spojili. Oba jsou si podobné svou aspirací na celoměstsky významná místa (žádná druhá taková v Praze zatím nejsou). Rovněž si myslím, že je dobře, že k řešení stále přistupujete komplementárně (heaven & hell) – tedy že vytváříte místa, která mají opačný charakter, ale jsou vzájemně provázána (doplňují se, ale neduplikují se). Patrně tedy můžu očekávat, že přes zformování vašeho autorského týmu bude mít každé z míst i nadále svého zodpovědného autora.
Kde zatím vidím nejasná místa vašeho konceptu je v propojení. Konkrétně u nebe návaznosti na vstup do pevnosti (jak si ho povšimnu a jak bude vypadat přístup do něj „Stairway to Heaven“), u pekla i nebe pak samotné propojení mezi sebou navzájem. Budou davy návštěvníků chodit pouze tou úzkou chodbou stávajících kasemat? Především pro cizince a náhodné návštěvníky mi cesta okolo, využívající stávající bránu, připadá mnohem intuitivnější - pokud však po průchodu bránou dokážou identifikovat navazující cestu do nebe. Možná je příznačné, že zatímco cesta do pekel je na první pohled mnohem snazší a přístupnější, nebe se sice vznáší před našima očima, ale každý si do něj musí najít svou cestu sám.
Zdá se mi, že řešení vztahu k ulici V Pevnosti je pro oba vaše projekty zásadní. V případě nebe se bude jednat o zformování přístupu k ní a výrazu „fasády“. V případě pekla bude nezbytné řešit nejen peklo samo, ale i předpeklí – tedy samostatný prostor ulice. Jsem stále přesvědčený o tom, že zásadně změnit pouze jednu stranu ulice a druhou ponechat bez povšimnutí není zejména v tomto konkrétním případě (viz symetricky komponovaný vstup do barokní pevnosti) správné. Nemluvím tady o prostoru příkopu, pouze o prostoru ulice: vozovka, chodník, patníky a krajnice (stromořadí, křoví, … to co je její vizuální součástí).